Brzdy Spark

 

V cca 80 000 kilometrech se začaly ozývat brzdy zajímavým způsobem.

Osobně jsem měl pocit jako by nešel posilovač brzd. Při prvním sešlápnutí byla účinnost brzd velice slabá, po několika kilometrech a sešlápnutí brzdového pedálu se vše dalo do pořádku i když to nebylo úplně cajk.

 

Zkontroloval jsem na jaře brzdové desky, kotouče, i preventivně jsem odvzdušnil brzdový systém a výsledek nula.

Jediný poznatek byl, že bude třeba cca na podzim udělat výměnu brzdových desek.

 

Opět se dostavil motoristický špek…jak jinak obyčejnou poruchu ani neznám…

 

Takže jsem odjezdil ještě pár tisíc kilometrů a s každým sešlápnutím pedálu jsem přemýšlel proč nejsou ty brzdy tak jedovaté jak byly. Z preventivních důvodů jsem je znova zkontroloval a bylo vše jasné…

 

I když brzdové desky na kotoučích měly dostatečnou sílu zjistil jsem, že se odlepují od kovové destičky na kterou jsou přilepeny. U druhého kola byly brzdové desky již úplně bez kontaktu s kovovým plátem. Po rozhození a prostudování tohoto úkazu jsem došel k závěru, že voda která se dostávala na brzdový systém zatékala pod lepidlo mikrotrhlinami a rozežírala desky i kov od středu a díky tomu desky byly neustálé vlhké a také se po sešlápnutí pedálu v místě kde je píst brzdy se deformovaly.

Když to převedu do extrému z brzdových desek se stala houba, která jen leštila brzdový kotouč.

 

Proto jsem provedl kompletní údržbu brzd a výměnu kotoučů.

I když kotouče byly relativně v dobrém stavu, cena nových kotoučů a destiček byla tak nízká, že nebylo třeba uvažovat zda koupit či nekoupit.

 

Při výměně kotoučů jsem byl překvapen jak složitým způsobem je třeba provést jejich výměnu.

Zcela jistě existuje v servise na sundání onoho náboje nějaký přípraveček, ale jak můžete vidět na fotografiích, lze si poradit s tím i doma.

 

JEN ŽÁDNÉ NÁSILÍ VŠE JDE BEZ PROBLÉMU A ZLEHKA

 

 

     Zadní bubnovky byly tak na 50% svého opotřebení. I těm jsem však věnoval veškerou svou pozornost a provedl všechny úkony pro správnou funkci.

 

Celá tato brzdová údržba vyšla na 2 000 kč.

 

A brzdy jsou opět jedovaté jak byly…..