Svévolné přepínání z LPG do benzínu Kalos 1,4.

 

Přišla porucha, která se začala objevovat po ujetí  cca 170 km od natankování po přepnutí do plynu. Po několika stovkách metrů vracela jízda na benzín a po vyšším zahřátí motoru se manuálně podařilo vnutit LPG, které se udrželo po dobu jízdy, a pak se po vychladnutí celá situace nepravidelně opakovala.  Po dotankování se tato závada do cca 170 KM neobjevila....

Jelikož s tím to vozem jezdí výhradně žena, je zcela normální, že když jsem  jel já, tato závada se nevyskytovala :-) . Ale má žena je technicky zdatná a neměl jsem důvod ji nevěřit.

Proto jsem začal přemýšlet, o co vlastně jde. Netrvalo mi to dlouho… :-)

Nemohl jsem si vybavit, kdy jsem naposledy najel přes PC do řídící jednotky a zkontroloval chování tlaku reduktoru…. A má úvaha byla správná, po vyčtení poruch bylo vypsáno, že tlak byl v jistých momentech nízký, ale toto hlášení se ukazuje i u prázdné nádrže. Přepnutí po snížení tlaku do benzínu mám nastaveno na 0,7 se zpožděním 1sec. (což při výkonu motoru a poklesech tlaku při prošlápnutí plynu se ukázalo jako nejlepší bez reakce na řešení paliva).

Po nastartování ve studeném stavu se však jako na zavolání závada ozvala a přeplo se palivo na benzín. Při vyčítání tlaku reduktoru byl tlak o pouhou desetinu nižší (1.0) Proto jsem zvýšil regulačním šroubem na hodnotu 1.15 což obnášelo, pootočení regulačního šroubu o 45 minut, což je obecně velice hodně. Závada na voze se ztratila a je zase vše v pořádku.

 

Z toho vyplývá, že jsem zanedbal pravidelnou kontrolu tlaku reduktorů v našich vozech. A opět se mi potvrdila teorie, že čím vyšší obsah tím tyto kontroly jsou důležitější. Hned jsem připojil i Sparka a vše bylo v naprostém pořádku, přitom tento vůz najezdí 2x více kilometru než Kalos.